partnerem webu je
Audio3 - partner webu
Logo FansClub Jethro Tull Czech Republic
Koláž - booklety
O kapeleDiskografieTextyČlánkyOdkazyKe staženíKnihyKalendářGalerie

Vážený pane presidente, vážené Yethrokolegyně, vážení Tullkolegové,

Možná, že právě den slunovratu roku 2008 bude letos mou "významnou" osmičkou. V květnu jsem psal, že jsem slyšel ve Spartě - Aréně nejlépe ozvučený bigbeat v životě - M. Knopflera. Neuplynulo mnoho dní a slyšel jsem ho v Lokti opět. Jsem rád, že se oproti loňsku kapela sehrála, jsem rád, že vynechala experimenty s kráskami s kozími nohami a Bernsteinem. Vůbec mi nevadilo, že IA neměl asi zrovna den "D" ani ke komunikaci s veřejností, ani vokálně. Protože to, co neodzpíval vynahradila jeho virtuózní harmonika a flétna i výborná kapela.

Konečně jsem slyšel AQUALUNG z koncertu, všemi dojmy a atributy velmi blízký a srovnatelný tomu, jako když jsem ho slyšel v roce 1972 z LP na svém gramofonu poprvé, když jsem si v neděli odpoledne album přinesl z burzy na Letné, stejně tak LOCOMOTIV BREATH. S úžasem jsem si nechal nejméně třikrát prohrábnout bránici basovými kaskádami synthesátoru na hranici infrazvuku v předehře a průběhu balady BUDAPEST, s radostí jsem si poslechl, jak tentokrát Martin Barre pozměnil a přešperkoval finálovou heavy metalovou kytarovou Codu v závěru balady a jako přibitý k lavici na níž jsem seděl, jsem jedním dechem vyslechl HEAVY HORSES v čistě rockovém aranžmá s úžasně vtipně a dobře potlačenými orchestrálními samply. Oceňuji O'Harovu snahu naučit se, aby jeho klávesy zněly téměř autenticky, jako na původních nahrávkách, ať už je tehdy hrál ten či onen. To se jen těžko, ale dařilo, basistovi zejména v případě jeho tápání v J. S. Bachovi, ale má prostě po Davu a Jonathanu velmi a velmi těžký handicap. Mám dojem, že žertovný dotaz IA na eventuální přítomnost 8. v pořadí basisty YT z auditoria publika v Lokti, skrýval právě i vyjádření nevole mistrovy. Velmi úsměvné bylo taky gesto O'Hary směrem k Perrymu, že bude - za vypadnutí z rytmu v závěru Locomotivu, když v jediné chvilce naráz přerazil obě paličky - oběšen šéfem a to hned dole za scénou, jen co bude konec koncertu. Přesto, ať sním Karlův rudý klobouk, jsem si jist, že jsem v sobotu slyšel nejlepší YETHRO TULL.

Krásný summertull, ahoj

P.S. Děkuji JUDr. Jánu Kurinecovi, advokátu z Prahy a Toušeně za to, že zavčas hned 7.ledna 2008 s laskavostí jemu vlastní, lístky na koncert opatřil a zakoupiti a mně poskytnouti ráčil.

kontakt FansClub Jethro Tull ČR: prezident Karel Brychta, webmaster Miroslav Hofbauer